Artykuł sponsorowany

Właściwości i wykorzystanie druku UV

Właściwości i wykorzystanie druku UV

Innowacyjne techniki drukarskie wciąż poszerzają arsenał najlepszych drukarni cyfrowych. Dzisiaj przyjrzymy się technologii, która wykorzystuje polimerowe tusze utwardzane promieniowaniem ultrafioletowym. Chcesz poznać nowoczesną metodą nadruków i dowiedzieć się, jakie są właściwości i wykorzystanie druku UV? Przeczytaj artykuł!

Czym jest druk UV?

Druk UV jest jedną z nowocześniejszych cyfrowych metod drukarskich. Polega na napylaniu przez głowice drukujące mikrokropel tuszu na drukowany materiał. Specjalistyczny tusz pod wpływem promieniowania ultrafioletowego bardzo szybko wysycha i nabiera odpowiednich właściwości. Technologia UV umożliwia wykonywanie nadruków niemal na każdym materiale w dowolnym kolorze, również z możliwością tonalnych przejść pomiędzy barwami. Można się o tym przekonać, przegładzając ofertą Polskiej Grupy Reklamowej z Tarnowa, która jest producentem kasetonów reklamowych oraz wykonuje druk banerów reklamowych, druk solwentowy, litery reklamowe 3D itp.

Zalety nadruków ekologicznymi tuszami UV

Tusze do druku UV są bezrozpuszczalnikowymi ciekłymi polimerami, które nie wydzielają szkodliwych oparów. Uważane się więc za ekologiczne i bezpieczne dla człowieka. Stąd wydruki UV znajdują zastosowanie we wnętrzach, nie zagrażając zdrowiu i nie wydzielając drażniących zapachów. Druk UV można także z powodzeniem stosować na zewnątrz, gdyż charakteryzuje się dużą odpornością na warunki atmosferyczne – wilgoć, wahania temperatury i inne czynniki pogodowe oraz na ścieranie i blaknięcie. Wydruki tuszami UV cechuje wysoka jakość i wierność odwzorowania kolorów grafiki. Technika ta sprawdza się zarówno przy niewielkich wydrukach nawet na elementach o nieregularnych kształtach, jak i przy druku wielkoformatowym.

Zastosowanie druku UV

Technologia UV pozwala nanosić nadruki na różne materiały, takie jak szkło, metal, pleksi, PVC, folie, a nawet płyty MDF. Dlatego doskonale nadaje się do wykonywania bannerów, bilbordów, plakatów, plandek oraz innych elementów użytkowych i reklamowych. Sprawdza się również przy nadrukach jasnymi tuszami na ciemnych powierzchniach, tworząc wyraźne, czytelne i atrakcyjne wizualnie formy. Metoda druku UV pozwala na różnicowanie wypukłości wydruku, co umożliwia tworzenie napisów czytelnych dla osób niewidomych i słabowidzących.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.