Artykuł sponsorowany

Marketingowa rola social mediów

Marketingowa rola social mediów

Social media odgrywają obecnie kluczową rolę w marketingu niezależnie od tego, jaka jest grupa docelowa danej firmy. Umożliwiają reklamowanie towarów, usług, budowanie marek osobistych, a także promowanie celebrytów, influencerów. Dzięki umiejętnemu prowadzeniu kont na poszczególnych portalach w zaledwie kilka dni można wypromować swój biznes i zbudować bazę oddanych Klientów.

Marketingowa rola social mediów

Obecnie z social mediów korzystają zarówno dzieci, nastolatkowie, jak i dorośli, a nawet osoby w podeszłym wieku. To sprawiło, że ich funkcjami przestały być komunikowanie się czy rozrywka. Stały się polem do reklamy, które marki chętnie wykorzystują – i słusznie, bo daje to zadziwiające efekty sprzedażowe.

W sieci można tworzyć posty sponsorowane, w których grafiki będą przykuwały uwagę, a których treść będzie zachęcała odbiorców do zakupów. Wydaje się jednak, że obecnie znaczenie mają inne formy marketingu: transmisje live, rolki, reels.

Kiedy Klienci widzą twarz osoby, która próbuje coś sprzedać, są bardziej chętni do zakupów, a cała procedura wzbudza w nich większe zaufanie. Jednak jak dotrzeć do konkretnego targetu? W końcu użytkowników portali są miliony, a nawet miliardy. W tym wypadku sprawdzają się bazy danych firm i umiejętnie przeprowadzone kampanie marketingowe. 

Jak wykorzystać social media w marketingu?

Aby umiejętnie wykorzystać social media, warto pamiętać o:

  • regularnej aktywności w sieci – nie musi być codzienna, ale powinna być regularna, aby być promowanym przez algorytm,

  • kierowaniu treści do konkretnej grupy docelowej – jeśli sam nie potrafisz jej określić, zgłoś się np. do TARGET MEDIA,

  • nawiązywaniu relacji z odbiorcami – chętniej kupuje się od osób, które się zna, dlatego warto stawiać na komunikację,

  • współpracy z influencerami – nie chodzi jedynie o tych, którzy mają miliony obserwujących. Mniejsi twórcy często mają bardziej zaangażowanych obserwatorów i cieszą się większym zaufaniem, a współpraca z nimi pomoże Ci zwiększyć grono Twoich odbiorców.

Ciekawym trendem jest obecnie pokazywanie kulis swojej pracy czy funkcjonowania firmy w social mediach. Taki marketing ilustruje potencjalnym Klientom, jak wygląda Twoja praca, za co płacą i co dzięki Tobie zyskują, a przy okazji jest ciekawy w odbiorze.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.