Artykuł sponsorowany

Jakie wyróżniamy metody foliowania druku?

Jakie wyróżniamy metody foliowania druku?

Foliowanie druku polega na pokrywaniu papieru cienką, przezroczystą folią z dwóch lub jednej strony. Jaki ma cel? Dzięki pokryciu kartek dodatkową warstwą wydruk zostaje zabezpieczony przed zniszczeniem na skutek zalania wodą, pogięcia lub rozerwania. Do foliowania używa się specjalnego urządzenia nazywanego foliarką. Z artykułu dowiesz się, jak nazywają się trzy najpopularniejsze metody foliowania druku oraz jak przebiega każda z nich.

Na czym polega foliowanie na gorąco?

Foliowanie na gorąco wykonywane jest z wykorzystaniem specjalnej termofolii polipropylenowej błyszczącej lub matowej. Podczas foliowania na gorąco stosuje się temperaturę w wysokości od 80 do 120 stopni. Wysoka temperatura aktywuje klej, który zawarty jest w warstwie zabezpieczającej druk. W przeciwieństwie do laminacji foliowanie na gorąco nie polega na całkowitym zamknięciu kartki wewnątrz warstwy folii. Metoda na gorąco nie wymaga dużych nakładów finansowych, jest więc przystępna cenowo. Foliowanie na gorąco zabezpiecza papier przed promieniowaniem UV i wilgocią. Jest stosowane m.in. do zabezpieczania ulotek reklamowych i wizytówek. Profesjonalne wzmacnianie, czyli tzw. uszlachetnianie druku znajduje się w ofercie wielu współczesnych drukarni, m.in. MegaLak z Marek k. Warszawy.

Foliowanie na mokro lub na zimno oraz technika mieszana

Foliowanie na zimno, inaczej nazywane foliowaniem na mokro polega na przymocowaniu warstwy folii na skutek siły dociskania rolek laminatora. Używa się do tego folii z tworzyw sztucznych z klejem na zimno. Laminaty samoprzylepne w tej metodzie pokryte są klejem aktywowanym przez docisk. Jest to metoda bezpieczniejsza i bardziej wygodna. W foliowaniu druku na mokro istotna jest możliwość zmiany grubości warstwy kleju. Czasem dodaje się utwardzacz, który dodatkowo wzmacnia papier i przyspiesza działanie kleju. Technika mieszana polega na użyciu kleju ciekłego, który zostaje podgrzany. Za każdym razem metodę foliowania druku należy dobrać do grubości papieru, formatu, zastosowania wydruków, które zamierzasz foliować. Najczęściej stosuje się je do materiałów intensywnie użytkowanych i narażonych na zniszczenie. Foliowanie druku jedną z trzech wyżej wymienionych metod zabezpiecza kartkę papieru przed uszkodzeniami mechanicznymi.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.