Jak robić zdjęcia produktów?

Jak robić zdjęcia produktów?

Zdjęcia produktów mogą zaważyć na decyzji zakupowej potencjalnego klienta. Dobry opis jest ważny, ale bez dobrej fotografii możesz nie spotkać się z oczekiwanym efektem, czyli sprzedażą. Wielu z nas nawet pomija opisy, a sugeruje się obrazem. Dlatego musi być on dobrze dopracowany. Zobacz, na co zwrócić uwagę podczas robienia zdjęć produktu i jaki sprzęt ci się do tego przyda.

Co ma znaczenie w tworzeniu zdjęć produktów?

Zdjęcie produktu musi być profesjonalne, by przyciągało uwagę i zachęcało do kupowania. Co to jednak znaczy profesjonalne? Na tę cechę składa się kilka czynników.

Jakie powinno być oświetlenie do zdjęć produktów?

Zdjęcia reklamowe produktów inaczej nazywa się fotografią bezcieniową. Wykorzystuje się w niej specjalne oświetlenie ledowe, np. namioty bezcieniowe, ringi i inne lampy. Niestety światło słoneczne nie jest wystarczające. Nawet w plenerze używa się dodatkowego sprzętu, by poprawić jakość zdjęć. Światło powinno być rozproszone, nie za ostre. Wpływa ono na faktyczne odwzorowanie barw i cech produktu. Stałe, sztuczne oświetlenie studyjne można regulować pod względem mocy i temperatury kolorów.

Jakie tło jest najlepsze?

Jeśli wykonujesz zdjęcia produktów do sklepu internetowego, wiesz, że ich głównym bohaterem musi być właśnie to, co chcesz sprzedać. Dlatego najlepsze tło jest białe, czyste, nie rozpraszające. Oczywiście możesz przedstawić produkt w bardziej interesujący sposób. Jednak powinno to stanowić dodatek — klient potrzebuje zobaczyć dobrze przedmiot w całości. Dobrą reklamą jest fotografia dziecka, które bawi się zabawką, czy kobiety z luksusowym zegarkiem, dopełniającym kreacji.

Odzież i dodatki powinny uzupełniać podstawową wizualizację towaru na neutralnym, białym tle. Łatwiej jest nam podjąć decyzję o zakupie, gdy widzimy, jak pierścionek lub spodnie prezentują się na ciele. Co do tła, pewnych przypadkach biały możesz zastąpić innym kolorem. O tym, co wykorzystać jako podkład dowiesz się w dalszej części tekstu.

Różne perspektywy

Kiedy kupujemy przez Internet, nie możemy dotknąć rzeczy tak jak w sklepie stacjonarnym. Tę opcję zastępuje fotografia produktowa. W bezpośrednim kontakcie widzimy towar z różnych perspektyw. Dlatego, kiedy robisz zdjęcie produktu, miej na względzie kilka jego stron. Sprzedajesz dżinsy lub sukienkę? Pokaż je z przodu, z tyłu, w całości i w szczegółach — robiąc zbliżenie na kieszenie czy rękawy.

Zestaw do robienia zdjęć produktów — co jest twoim must have?

Jeśli liczysz na dobry efekt sesji, potrzebujesz kilku niezbędnych elementów. Wspomnieliśmy wcześniej o oświetleniu. Odgrywa ono jedną z ważniejszych ról w fotografii bezcieniowej. W zależności od wielkości i rodzaju produktu, potrzebujesz określonego sprzętu oświetleniowego.

W przypadku mniejszych przedmiotów, wystarczy ci namiot bezcieniowy. Jego zaletą jest to, że nie odbija światła. Jeśli musisz sfotografować coś większego, pomyśl o kupnie ringu lub lampy na statywie — softboxa, który daje rozproszone światło. Z softboxem dobrze “współpracuje” parasol na lampę. Lampę z parasolem postaw z jednej strony, a softbox — z drugiej.

Do zrobienia tła nie potrzeba wiele. Świetnie sprawdza się tu papier do plotera lub brystol. Rozkłada się go tak, że w połowie jest na podłożu, a z góry spina się go spinaczem. Nieodzowny jest również statyw na aparat lub telefon komórkowy. Tym ostatnim też zrobisz dobre jakościowo zdjęcia Pod warunkiem jednak, że masz dobry aparat w swoim smartfonie. No właśnie, to, czym robisz zdjęcia też ma kolosalne znaczenie! A statyw? Pozwala na uzyskanie ostrego, nie rozmazanego obrazu. Wszystko to składa się na atrakcyjne, autentyczne zdjęcia produktów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.