Artykuł sponsorowany

Jak nanieść grafikę na karton?

Jak nanieść grafikę na karton?

Kartony z nadrukiem często wykorzystuje się jako opakowania, np. w gastronomii. Z jednej strony zabezpieczają produkt, z drugiej mogą pełnić funkcję reklamową lub informacyjną. Istnieje kilka różnych sposobów, dzięki którym można nanieść grafikę na karton. Poznaj metody druku na kartonowym podłożu i dowiedz się, czym się między sobą różnią oraz kiedy najlepiej je stosować.

Jak nanieść grafikę na karton?

Chcąc nanieść grafikę na karton, można skorzystać z różnych metod. Każda z nich pozwala uzyskać nieco inny efekt, dlatego warto je poznać i dowiedzieć się, kiedy której z nich użyć.

Przeczytaj również: Jak powstają nadruki na foliach pakujących?

  • Fleksodruk – metoda, polegająca na użyciu ciekłych, szybkoschnących farb oraz elastycznych form drukowych. Pozwala na tworzenie trwałych nadruków, odpornych na działanie szkodliwych czynników. Bardzo dobrze się sprawdza w przypadku podłoża, które nie jest idealnie równe.

    Przeczytaj również: Na jakich rodzajach folii można nanosić nadruki?

  • Druk offsetowy – opakowania papierowe bardzo często powstają przy wykorzystaniu właśnie tej metody. Dzięki niej grafiki są wyraziste, szczegółowe i mają intensywne kolory. Druk offsetowy jest bardzo opłacalny przy dużych nakładach.

    Przeczytaj również: Pak-Wit: Woreczki, torebki, worki - zalety stosowania opakowań foliowych w różnych branżach

  • Druk wklęsły – zwłaszcza jeden rodzaj takiego druku – rotograwiura. Wykorzystuje ona metalowy cylinder z wygrawerowanym obrazem. W zagłębieniach gromadzi się farba drukarska, a z powierzchni płaskiej usuwa się ją przy użyciu rakli. Precyzja i jakość tego rodzaju druku są imponujące. Można go stosować także na powierzchniach nienasiąkliwych np. na folii i laminacie. Metodę tę wykorzystuje się zwłaszcza przy produkcji opakowań dla towarów luksusowych.

  • Druk cyfrowy – aby nanieść grafikę na karton, można także wykorzystać druk cyfrowy. Nie korzysta się jednak z niego do tworzenia opakowań. Znajduje zastosowanie raczej w przypadku np. wizytówek.

Nadruk na folii

Niekiedy, chcąc wzmocnić powierzchnię kartonu lub zabezpieczyć ją przed działaniem wilgoci nadrukowuje się grafikę na folię, którą następnie przykleja się do kartonu. W przypadku kartonowych opakowań najczęściej stosuje się jednak fleksodruk, rotograwiturę i druk offsetowy. W tym ostatnim specjalizuje się Dem Druk Drukarnia. Oferuje ona przygotowanie opakowań dla każdej branży – od projektu, przez doradztwo po wykonanie. Dysponuje też nowoczesnym sprzętem, umożliwiającym drukowanie w formacie do B1+ i lakierowanie offsetowe.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

Korzystamy z plików cookies, które zapisują się w pamięci Twojej przeglądarki.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony. Korzystamy z nich także w celach analitycznych i reklamowych, również przy współpracy z partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies przechodząc do ustawień. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.