Artykuł sponsorowany

Czy wybór technologii druku wielkoformatowego ma wpływ na jakość?

Czy wybór technologii druku wielkoformatowego ma wpływ na jakość?

Druk wielkoformatowy jest obecnie szeroko wykorzystywany, przede wszystkim w branży reklamowej. Czy wybór konkretnej technologii druku ma duży wypływ jakoś otrzymanych wydruków? Jakie opcje są dostępne? Dowiedz się więcej.

Czym jest druk wielkoformatowy?

Pod terminem druk wielkoformatowy można rozumieć ogół technologii, które umożliwiają drukowanie różnego rodzaju banerów reklamowych, tablic, szyldów i innych dużych elementów. Przyjmuje się, że za wielkoformatowe można uznać wydruki, których nie uzyskamy, korzystając z komercyjnych biurowych drukarek. Takie urządzenia obsługują rozmiary do maksymalnie 45 cm, więc za wielki format można już uznać rozmiar zaczynający się od 50 cm szerokości. Rzecz jasna, wydruki wielkoformatowe mogą być dużo większe i mieć nawet kilka lub kilkanaście metrów szerokości.

Jakie technologie są dostępne?

Jedną z najbardziej popularnych technologii druku wielkoformatowego jest druk solwentowy. Jego dużą zaletą jest to, że może być stosowany na wszelkich podłożach zawierających PCV. Przy tej technice wykorzystuje się tusze na bazie rozpuszczalników organicznych, dzięki czemu wydruk jest odporny na niekorzystne warunki atmosferyczne. Jakość również jest zadowalająca, lecz wśród wad wydruku solwentowego często wskazywana jest nieco  mniejsza precyzja niż w przypadku atramentów wodnych. Z tego powodu coraz częściej stosowany jest druk lateksowy, który łączy zalety druku solwentowego i atramentowego. Jest on precyzyjniejszy i mniej szkodliwy dla środowiska. Doświadczeni drukarze uważają, że to właśnie ta technika oferuje najlepszy stosunek jakości do ceny.

Sporą popularnością cieszy się także druk UV. W ramach tej technologii rozpyla się ciekłe tusze polimerowe, a następnie utrwala się je specjalnymi lampami LED. Druk UV niezwykle trwały i oferuje fotograficzną jakość. Inną wschodzącą technologią jest druk termosublimacyjny. Największą wadą takich rozwiązań jest jednak wysoka cena. Jak podkreślają specjaliści z agencji reklamowej Media Vision, każda z obecnie dostępnych technologii druku wieloformatowego zapewnia odpowiednią jakość wydruku. Należy pamiętać, że na duże wydruki patrzy się z pewnej odległości. Jeśli jednak zależy nam na naprawdę wysokiej jakości, warto zdecydować się na druk lateksowy, UV lub termosublimacyjny.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.